2018. december 15., szombat

Rövid kirándulás Ausztriába

Tavaly előtt, mikor Brüsszelben voltunk múzeumban csodálkoztunk rá első alkalommal egy festőre, akit Bruegelnek hívtak és nem csak tájképfestő, hanem csodálatos életképeket festett arról a korról, a XVII. századi flamand életről. Figurái nagyon kedvesek, kicsit karikatúra szerűek. Nagyon sokat elmondanak az akkori korról. Mikor megtudtam, hogy Bécsben nagy kiállítás lesz a képeiből, egyből kértem a férjemet, hogy szervezze meg nekem, ezt kérem karácsonyra. Nem volt egyszerű a jegy vétel sem, utolsó percig izgultunk, hogy sikerül -e, mert nem kaptunk visszaigazolást, amit kaptunk az nem a nevünkre szólt, végül az időpont is más lett, mint amit kértünk, de azért elmentünk.
Aludni régi barátoknál aludtunk, akik Altendorfban, egy kis hegyvidéki faluban élnek és szerencsénkre estére leesett a hó is, ami nagy boldogság volt nekem. Imádom a fenyőerdőt és a havat.
Másnap reggel mentünk Bécsbe, ahol hó nem, csak havas eső esett, de a karácsonyi vásáros hangulat azért megvolt. Sok időnk nem volt Bécsre, pedig nagyon szeretem, de időre kellett menni a múzeumba és ott jól el is fáradtunk, örültünk, hogy mehetünk a vonathoz.
A kiállítás nagyon tetszett, kicsit a tömeggel volt bajom, bár elvileg húsz percenként engedték be a csoportokat, de így is nehezen lehetett haladni, egy -egy kép előtt rengetegen álltak. Azért nem bántam meg, hogy kimentünk, nagyon nagy élmény volt így is, Bécs pedig mindig nagyon szerethető város.
Egy kis hó
Az egyik leghíresebb képét másolja egy festő

Az egyik legjobb kép

Egy falu élete



Egy újabb falusi csendélet





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése