2018. augusztus 21., kedd

Utazás a föld körül 3

2018. júl.3. Klaipeda

Ezen a napon elbúcsúztunk Kaunastól és indultunk tovább Klaipedára, ami még mindig Litvánia. Hideg, de esőmentes napra ébredtünk. A vonaton most sem volt túl meleg, de nagyon szép, új vonatok közlekednek errefelé. Át kellett szállnunk egy állomáson és leesett az állunk, hogy várost sehol sem láttunk, de egy olyan méretű pályaudvara volt, mint nálunk egy múzeum. Gondolom, ez még a szovjet időkből maradt, hogy ilyen monumentális állomásépületeket építettek.
A jegyünket most is elvitte a kalauz tanulmányozni, de aztán visszaadta.
Délre megérkeztünk Klaipedára. Mikor lepakoltunk, kisétáltunk a kikötőbe, ahol sokan voltak, bár még most sem volt meleg, de legalább sütött a nap.
Egy érdekes boltot, halfüstölőt találtunk a parton, meg is kóstoltunk valamit, amiről ma sem tudom, hogy mi, de finom volt.
A sétálóutcán nagyon sok szobrot találtunk, az egész város tetszett.

Sellőlány partra vetve
Egy szép virágos város
A sétálóutca szobrainak egyike
Finomságok
A buszpályaudvaron vacsoráztunk egy önkiszolgáló étteremben, ezek nagyon jók, olcsók, látjuk, hogy mit szeretnénk enni és elég nagy a választék is. A meleg leves nagyon jól esett, a másodiknál a köret volt érdekes, talán köles, nem tudom mi volt.
A szobánk elég hűvös volt, az eső is eleredt estére, szerencsére jó meleg takarót kaptunk, így az ágyban már nem fáztunk.