2015. december 15., kedd

Késő esti kaland

Tegnap késő este jöttem haza munkából, 9 után. A 4-es v. a 6-os villamosra szálltam fel a Mechwart téren. Mivel éppen csak hogy elértem, az első ajtónál szálltam fel, pedig soha nem szoktam ott. Egyből észrevettem, hogy az első ülésen ül félig fekvő helyzetben egy hajléktalan, aki mezítláb, egy papucsban volt, nem tudom honnan jöhetett. Én mindenesetre gyorsan hátra mentem, de voltak még rajta kívül egy páran, kicsit jobb állapotban. Mindig felháborít, hogy ott terpeszkednek, alszanak az ülésen és még én érzem magam kényelmetlenül miattuk.


A villamos persze dugig volt.. A Margit híd lábánál beleszólt a villamosvezető a mikrofonba, hogy tisztelt utasok, a villamos szennyezés miatt nem megy tovább, kérem szálljanak le. Mindenkit leszállított, persze senki nem örült neki, majd a továbbra is békésen pihenő hajléktalannal a villamos szépen továbbment. Mi meg csak néztünk bambán utána és nem értettük, hogy ez most mire volt jó.


Ha addig kibírtuk a vele való utazást, akkor már igazán elvihetett volna, vagy esetleg őt kellett volna leszállítani. Mindenesetre ez napi szinten így zajlik, főleg estefelé ezen a vonalon.
Tudom, hogy a villamosvezető is tehetetlen, nem tudom, hogy mit kellett volna tennie, de úgy gondoltam, hogy azért ez nem a legjobb megoldás volt a részéről.

1 megjegyzés: