2013. szeptember 21., szombat

uti élmények2

Aug.23.Péntek
Éjjel nagy kiabálásra ébredtem kb.fél 2-kor, ami az utcáról jött. Sajnos pont az ablakunk alatt van egy bolt, ami egész éjjel nyitva tart és itt zajongtak, beszélgettek, akik már kicsit jól érezték magukat. Szerencsére az ablakok jól zártak, ezért mikor becsuktuk szinte semmi nem hallatszott be.
Korán, fél 8körül lementünk reggelizni és kávézni. Már voltak ott akik még nálunk is korábban keltek. A konyha patyolat tiszta és a mosdó is és nagyon jól felszerelt. Az ablakok az Operára néznek és időnként a mosdóban is szól a zene. A szobák mind egy-egy zeneszerzőről kapták a nevüket, a miénk Orf. a lámpák is hangszerek, dob, hegedű, stb. nagyon hangulatos az egész.

Wartburg vára
Reggeli után kisétáltunk a pályaudvarra és elvonatoztunk Eisenachba, hogy megnézzük Wartburg várát, ami miatt erre a vidékre eljöttünk. Az idő eléggé esőre állt, út közben volt ahol esett is, de szerencsére aztán az egész napot sikerült megúszni eső nélkül. A vasútállomásról már jól látszott, hogy ez nem lesz egy egyszerű túra, nem elég, hogy magasan van ez a vár, kb.Gellért hegy magasságban, de még messze is van. Elindultunk az autóúton és gyalogoltunk egy jó 45percet, majd jött az utolsó szakasz, ahol már igénybe lehetett venni a csacsifogatot is. Mi persze tovább gyalogoltunk. Ez volt a legnehezebb rész, de túléltük. Fentről nagyon szép kilátás nyílt az erdőkre, dombokra. Megvettük a belépőt és kb.másfél órát barangoltunk a várban, idegenvezetővel. Szebbnél szebb termeket néztünk meg és kellően el is fáradtunk. Sajnos a német vezetésből nem sokat értettünk, de kaptunk egy magyar nyelvű leírást is.

Lefelé már az erdei úton jöttünk, ami sokkal rövidebb volt, de felfelé biztosan nem lett volna egyszerű. Megettük szerény kis ebédünket, ittunk egy finom kávét, aztán megint vártuk a vonatot. Visszafelé még útba esett Gotha, olvastam róla valamit, hogy szép kis város, így leszálltunk, hogy megnézzük. Persze se térkép, se leírás, de azért a központot megtaláltuk és egy igazi kis hangulatos várost ismerhettünk meg.
Luther szobája, itt fordította a Bibliát
Újból vonatra szálltunk és végre hazaértünk. Betértünk a szokásos közértbe, vettünk egy tésztát, szószt és megfőztük a vacsorát. Én egy forró levest is ettem, ami nagyon jólesett. Finom volt.
Vacsora után megfürödtünk, ami úgy felélénkített, hogy elindultunk egy kis esti sétára a belvárosba. A lábaink már nem nagyon vittek, de azért kisétáltunk a főtérre, ahol még nyitva volt a kolbászos. Hazafelé beültünk egy sörkertbe, ahol már elég hűvös volt, nem volt valami jó ötlet a hideg sör. Egyébként nagyon hangulatos volt, sok fiatal és legtöbben biciklivel jöttek. Éppen vége lett a zenének is, volt már vagy fél 11, így mi is hazasétáltunk.