2020. február 15., szombat

Kiállításon



Az a rengeteg arany annyira csillogott, hogy fényképezni sem volt egyszerű


Hihetetlen, de ezek mind a sírban voltak, ezekben tárolták a belső szerveket 

Ezen a trónon ült a fiatal fáraó

Nem az én ötletem volt, de semmi jónak nem vagyok az elrontója, ezért úgy döntöttem, hogy menjünk el a Tutanhamon kiállításra, mert már az Inkák is nagyon tetszett.
Sokan fanyalognak, hogy ezek nem is eredeti tárgyak, csak másolatok, de akinek nincs lehetősége megnézni az eredetit, az ezzel is sokat megismerhet erről a korról, a fáraók világáról.
Sok múzeumban jártam már a világban és a Szépművészeti Múzeum egyiptomi kiállítását is jól ismerem, de azt kell mondanom, hogy ez is nagyon tetszett.
Itt van a Rosettei kő másolata is, az eredeti Londonban, a British Múzeumban. Ez egy nagyon fontos kő, ami egy ősi szöveg három fordítását nyújtja a kutatóknak. Mivel a görög nyelv jól ismert, ez volt a kulcs 1922-ben a hieroglifák megfejtésében.
Az egész kiállítás nagyon látványos, sok ismeretet nyújt és gyerekeknek is nagyon érdekes. Már nincs sokáig nyitva, de még meg lehet nézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése