2013. november 9., szombat

útinapló /folytatás/

2013.aug.26.hétfő
Ébredés után elszaladtunk a közeli Liedl-be kenyeret venni a reggelihez. Megreggeliztünk, szerencsére még csak kevesen ébredtek fel, így nem volt nagy tömeg a konyhában. Elindultunk, hogy megnézzük Brüsszelt. A portán találtunk egy papírt, amiben azt hirdették, hogy ingyenes városnézés indul fél 11-től a főtérről, gondoltuk oda csatlakozunk mi is. Így is történt. Az idegenvezető egy nagyon mókás fickó volt, sokat beszélt, kár, hogy sokat nem értettünk belőle, de azért mentünk utána fáradhatatlanul. Megnéztük a fő teret, a Manöken Pist, a rajzfilm falat, aztán egy szép parkon át felmentünk a királyi palotához. Az egész út kb. két és fél óráig tartott, persze mindent csak kívülről néztünk meg, mondta, hogy visszafelé majd be is lehet menni. Jól elfáradtunk a hosszú sétában. Elköszöntünk az idegenvezetőtől, megettük a szendvicsünket, aztán elindultunk visszafelé. A parkban megpihentünk, ittunk egy sört. Visszasétáltunk a főtérre és a Hagen Dazsban kávéztunk. Nagyon finom kávét ittam epersziruppal és friss eperrel. Itt mindenhez epret adnak. Innen még visszasétáltunk megnézni a Hupikék Törpike szobrot, majd egy csokoládé műhelyt. El is határoztam, hogy Heniéknek innen fogunk vinni csokit. Egy kis kerülővel visszasétáltunk a szállásra, mert piacot kerestünk, de azt nem sikerült találni. Lefürödtünk, rövid pihenő, aztán vissza a krumplishoz vacsorázni. Mióta itt vagyunk csak krumplit eszünk. most kicsit kevesebben voltak mint tegnap este. Kicsit még sétáltunk a kivilágított belvárosban, hallgattuk a zenét, aztán hazaballagtunk a csatornaparton. Megittuk az esti altató sörünket, ha már egyszer sörgyárban lakunk, ez nem maradhat el.