2018. november 20., kedd

Utazás a föld körül 11 Tallin

Ezen a napon nem siettünk sehova, az egész napot Tallinra, a város megismerésére szántuk. Itt volt közös konyha, ezért a reggelt főzéssel kezdtük. Egy tojásrántotta már nagyon hiányzott és jól is esett. Kicsit furcsa volt, hogy az itteni szalonna egyáltalán nem volt sós. Beszélgettünk egy szintén reggelit készítő emberrel, ő litván volt.
Fura ez a ház. Az alagsorban óriási konyha, mellette nappali nagy fotelokkal, az alagsorban jakuzzik, a wc, fürdő nagyobb mint a szobánk, tele tükrökkel, nagy ablakokkal. Ebben a nagy fürdőszobában egy wc van két zuhannyal és sok tükörrel, a wc az ablakra néz. A zuhany és a wc is tükörrel van elválasztva, ülve is látod magad. Kicsit furán éreztem magam benne.
Megfigyeltem, hogy mindenhol, étteremben, vonaton, szállásokon, csak egy wc van.
Fél 10 lett, mire elindultunk a városba. Még egy kicsit hűvös volt, de később olyan 22 fok körüli szép idő lett. Szállásunk a város szélén van, de a buszpályaudvarhoz nagyon közel. A belvároshoz kicsit sétálni kellett, de ezt már fel sem vettük. Egyből találtunk egy piacot. nem volt nagy, de volt minden. nagyon nagy árubőség van, paradicsomból pl. legalább 5féle, nagyon szépen, ízlésesen vannak kipakolva az áruk, minden tiszta, rendezett.  Vettünk cseresznyét, óriásit, sárga paradicsomot. Józsi vett kovászos uborkát is, de az nem ízlett, szinte éretlen volt.
A piac után egy szép templom mellett sétáltunk el. Még nagyon kevesen voltak az utcákon, úgy látszik, hogy ez itt még korainak számít. Ahogy közeledtünk a belvároshoz aztán már egyre több turistával találkoztunk. találtunk egy nagyon kedves kéményseprő szobrot, gyorsan megsimogattam, hogy hozzon szerencsét az út további részében is. Lassan elértük az óvárost. Szép régi házakat, templomokat találtunk, az egyikben kicsit meg is pihentünk. Egyre több volt a turista. Ahogy magasabbra mentünk nagyon szép kilátás nyílt a városra. Itt találkoztam először olyan szelíd sirályokkal, amikhez teljesen közel lehetett menni, nem zavartatták magukat.
Sok szép épületet láttunk, nekem legjobban az Alekszander Nyevszkij-katedrális tetszett, ami Tallin ortodox híveinek legfőbb imahelye.
A katedrális tőszomszédságában áll a Toompea vár, ami egyben az észt parlament épülete.
Itt is, mint már utunk során többször sok utcazenésszel találkoztunk, akik nagyon jó hangulatot adtak a sétához.
Találtunk egy közértet és a mai ebédünket egy parkban ülve fogyasztottuk el sok sirály kíséretében.
A vár környékén nagyon szép kis üzletek kínálták csodálatos portékáikat, itt aztán volt borostyán bőséggel, sajnos az árak igen borsosak voltak.
A házak között egy szabadtéri színpadra bukkantunk, ahol a díszletek is nagyon érdekesek voltak. A főtéren nagy tömeg, rengeteg árus és egy régi gyógyszertár volt, ami felkeltette az érdeklődésünket.
Innen már hazafelé vitt az utunk. Ideje volt, mert már 4 óra körül járt az idő és igen elfáradtunk. Út közben ittunk egy kávét, ami már nagyon hiányzott, meg egy sört, de a rövid pihenő után még nehezebb volt újra útra kelni. Egy óvoda mellett mentünk el, aminek a kerítése gyerekek festményeivel volt díszítve. Nagyon hangulatos, színes volt, nekem nagyon tetszett.
Itt is újítják fel a lakótelepi házakat, mint nálunk otthon.
Hazaérve kicsit pihentünk, aztán elkezdtünk összepakolni, mert reggel újból indulunk tovább innen is. Estefelé még körülnéztünk a környéken, ahol találtunk egy nagy bevásárló központot, nagyon jó üzletekkel és egy nagy Tesco szerű áruházat is. Kicsit csodálkoztunk a cipőbolt és a játékbolt óriási kínálatán. Nagyon jó, márkás cipőket láttam kb. 10000 forint körüli áron, de aztán persze csak a közértben vásároltunk egy kis útravalót.
Este még elmentünk enni egy levest az önkiszolgáló étterembe, ami olyan tartalmas volt, hogy jól is laktunk vele. Szoljanka leves sok tejföllel, jó sűrűn, jó fekete kenyérrel.
Valahogy ezen a napon  nagyon sokat mentünk, vagy csak már fáradok? Nem tudom.

Régi és új Tallinban

Az útlezáró sirályok nagyon hangulatosak voltak