2013. március 30., szombat

Olaszország tavasszal

Már jó régen írtam, de közben sok minden történt, volt részünk kemény télben, esőben, jó időben. Az idei tavaszi kirándulásunkat dél Olaszországba terveztük, mert úgy gondoltuk, hogy ott talán már tavaszodik. Az indulás elég zimankósra sikeredett, a Keleti pályaudvaron a vonatra várva igencsak vacogtunk még a télikabátban is. Csak reménykedni tudtunk, hogy kint talán jobb idő vár ránk.
Több átszállással, Bécs, Róma, Nápoly, Pompeji értük el úti célunkat. 22-én pénteken indultunk itthonról és szombaton 3óra körül értünk Pompejibe. Lepakoltunk a szállodába és kinyitva az erkélyajtót gyönyörű kép tárult elénk. Szembe a főtér a dómmal, háttérben pedig a Vezúv. Legfontosabb úti célunk most a Vezúv, mivel a többi helyen már jártunk régebben is. Gyorsan letettük a kabátokat és elmentünk sétálni a városba.
Benéztünk a templomba, ahol éppen mise folyt. Rengetegen voltak, nagyon sok család kisgyerekekkel.
Elsétáltunk a romváros felé is, megnéztük, hogy mennyi a belépő, aztán bevásároltunk vacsorára és kiültünk a parkba, élveztük a napsütést. Sajnos a szobának egyetlen hátránya, hogy elég hideg, ezért ha fázunk ki kell ülni vagy az erkélyre, vagy a parkba.